Köztudott, hogy a piac telített, és ilyenkor nem csak a kiegészítők piacára kell gondolni, hanem úgy általában. Folyamatosan jönnek az újabbnál újabb márkák, azon belül a még újabb kollekciók és modellek, és így tovább. Végeláthatatlan spirál ez, melyből borzasztóan nehéz kitörni, és valami olyannal előrukkolni, ami új, életképes, megragadja az emberek fantáziáját, bekúszik a bőrük alá, és mindenáron meg akarják szerezni azt. Az alábbi cikkünkben szereplő MVMT brand kitűnő iskolapéldája ennek!
Kisebb túlzás nélkül, bizonyára már szembe jött legalább egyszer valahol mindenkivel, ha még netán nem lenne saját tulajdonban nagy kedvencként. De az, hogy honnan is indult és mi a storyja, arra most fény derül. Hogyan jutott el két amerikai fiatal 7 éve a jelenlegi színvonalra, milyen stílust részesítenek előnyben, és mivel újítanak be idén.. Nos, erre mind válaszolni fogunk... de kezdjük az elején!
A kezdetek
2013-ban két los angeles-i egyetemista srácnak elege lett a butikokban kapható elavult és túlárazott karórákból, ezért úgy gondolták, felkavarják kicsit a divatipar állóvizét.
Jake Kassan és Kramer Laplante otthagyta a főiskolát és megalapította az MVMT márkát (Movement- Mozgalom), ami nevében foglalta céljukat is. Reformokat akartak, kitörni a tömeggyártás szorításából, elsöpörni az unalmas formákat és színeket, felnyitni a világ szemét az óradivatban rejlő lehetőségekre.
![]() |
![]() |
Elérhető árú kollekcióikat a kalandvágyó, kreatív, merész embereknek tervezték, akik nem félnek álmodozni, és kitörni a szabott keretek közül. A vadító szín -, és anyagkombinációkkal bíró ám letisztult designeróráknak mára 5 milliós rajongótábora van több mint 160 országban.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ha végignézzük a kínálatot, láthatjuk, hogy nem a ma inspirálta a tervezőket, sokkal inkább visszatekintettek a régi klasszikusokra és azok formavilágából merítettek. Ezekből születnek a jobbnál jobb kollekciók, melyből most párat szeretnénk kiragadni és bemutatni.
Blacktop – a 60-as évek amerikai autó kultúrája inspirálta. A márka legnagyobb és legtekintélyesebb órája a maga 47 mm tokátmérőjével. Fémcsatos és bőrszíjas verzióban is elérhető. Kedvencünk az Astro Blue.
![]() |
![]() |
![]() |
Rise for Him – a menő 90-es évek, Los Angeles, az utcai stílusok ébredése, ezek inspirálták ezt a modellt. Mint köztudott, a márka innen származik, így volt miből meríteni. Egyszerű és nagyszerű. Kedvencünk: Hustle.
Monochrome – nem a kollekció új, hanem a szín. Mégpedig a szürke. A márka 8 bestseller modellje lett újragondolva és beszürkítve, amik így nagyon, de nagyon jól néznek ki! Kedvencünk: Classic Monochrome.
![]() |
![]() |
Ezidáig cikkünkből úgy tűnhet, hogy a márka kifejezetten a férfiaknak gyárt, azonban ez nem így van. Szintén nagy hangsúlyt fektet a nőknek szánt darabokra, amikre okosan ki is fejlesztette az #mvmtforher elnevezést social media felületein, azaz a specifikusan nekik nekik szánt kiegészítőit.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Mondanunk sem kell, ez a részleg is hatalmas népszerűségnek örvend, különösen azok körében, akik stílusuknál fogva nem hordanak ékszert, vagy nem szeretik a mainstream divatórákat. Borzasztóan ügyesen aknázták ki ezt a piaci rést, melynek következményeként sok órájuk már nem kategorizálható be nemtől függően, egyszerűen unisex lett, ami óriási szabadságot enged számtalan viselőjének.
*Erről bővebben egy következő írásban fogunk kitérni, ezért ajánljuk figyelemmel kísérni továbbra is blogunkat! (szerk.)
Új év egyenlő az új lendülettel - 2020 tavasz/nyár
Az óramárka idén két kollekcióval is jelentkezik. Az egyik a CORONADA, mely joggal pályázik a legújabb női bestseller óra címére, a másik pedig a FIELD, mely nem túl kreatívan egy field pilótaóra család, nagyon-nagyon jó áron.
A számos változatban érkező CORONADA spanyolul koronázottat jelent – nőnemű alakban - így vadfordításban használhatjuk rá a királynő elnevezést is. Valóban tekinthetünk úgy rá, mint az MVMT női órák legújabb királynőjére, hiszen minden benne van, amit a név hallatán elvárunk tőle. Minden egyes óra 36 mm-es szálcsiszolt óratokban pihen, melynek számlap-kialakítása olyan mintha egy koronát felülről néznénk. (lehet, hogy ezért kapta ezt a nevet?). A csatszemek exkluzív kialakítású, matt és fényes anyagokból állnak, mely igazán különleges külsőt kölcsönöz az órának.
![]() |
![]() |
![]() |
A FIELD sokaknak a pilótaóra benyomását kelti és részben az is. Egy igazán mindenes óra, átlagos tokmérettel, technikai szíjjal és 100 M vízállósággal. Ár-érték arányát tekintve szinte ajándék. Hibátlan kialakítású, a színek, a varrás, minden tökéletesen a helyén van. A kicsit retro érzés miatt, ami körüllengi, pedig plusz pont jár.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Mindkét új kollekció már elérhető a webshopban!
Kicsit személyesebb vizekre evezve, a hazai marketingről pár szóban.
Egy jó márka eladja magát. Nincs szükség óriási marketingfogásokra ahhoz, hogy ismerté váljon az értékesítéshez. A CLUSE termékeket bemutató cikkünkben ( lehetőség van pótolni, ha kimaradt volna ... ) volt már lehetőségünk prezentálni, hogy az influencermarketing hívei vagyunk. Hazai viszonylatban még sokan szkeptikusak ezzel a stratégiával - ami valóban kockázatos lehet - azonban ha a megfelelő személy, megfelelő stílusban és minőségben mutatja be a "portékádat" , a siker szinte garantált.
A hitelességet szem előtt tartva igyekszünk olyan személyeket választani erre a feladatra, akik megfelelően tudják prezentálni a márkát, idomulva a nemzetközi elvárásokhoz. A folyamatosan bővülő- és megújuló listából hoztunk pár nevet, akik idehaza színesítik az MVMT órák szélesebb körűvé tételét:
Baranyi László - személyi edző és szabadúszó modell, akárcsak Zalka Dávid - lifestyle blogger; a Children of Distance zenekar tagjai - Peti, Roli és Robi, Feng Ya Ou - énekes; Pribelszki Norbi, azaz Pola - zenész, dalszövegíró; Vasovski Norbert - dj, producer, az X-faktor felfedezettjei : USNK formáció, valamint Vanek Andor; Piskolty Kevin - drift bajnok, Youtuber, valamint az ÉNBP szereplői: Papp Zsombor és Vas Gábor; valamint Rico - teljes nevén Vaszil Erik - rapper.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Összegezve a leírtakat, az MVMT-t viselni egy életérzés. Épp annyira az, amikor az ember reklámozás céljából hordja a mindennapokban. Továbbra is legfontosabb elveink egyike, hogy aki ezt felveszi, az hisz a márkában, és nem csupán a reklám miatt teszi. Büszkén merjük állítani, hogy az említett influencerek, akikkel együttműködünk, nem hóbortból cselekednek, büszkén viselik a terméket, mert már a részüket képezi, szeretik, sőt mi több, rajongják azt.
Kíváncsi vagy milyen érzés lehet? Próbáld ki és szerezz be egyet! Nem fogod megbánni, azt garantáljuk! :)